!!!!! Тъй като fiore е модерирал темата и е сложил като важна, съм я редактирал и аз , като съм изхвърлил офтопика (така да се каже) от моите мнения. целта е да удобна за четене за хора в беда . Преди да започнете прочетете информацията предоставена ми на мен от vesko_m http://homepage.mac.com/paul_denyer/selespeed/!!!!!
Преднопис :

Темата съм я написал, за да може всеки който не е с 2 леви ръце да си поправи сам колата, но тъй като доста "майстори" спекулират държа да отбележа, че ако се наложи да ползвате чужда помощ, ориентировъчно нормалната сума , която трябва да платите е :
Ремонт помпа : 30 лв.
Подмяна на сфера : ( оригиналната е 80 паунда в UK , тук е 240 лв. ситроенската излиза 100 лв) + 20 за труд.
Датчик за положението : 55 лв оригинален. + 20 лв труд.
Пълна ревизия на робота : 250 лв ( части + труд)
Не се лъжете да плащате невероятни суми за "невероятни" ремонти.
Преди няколко дена ми се оплака един "непознат" , че станал пешеходец. Колата му отвреме на време включва единствено 2-ра. Дори не бях чувал за робот, който му превключвал скоростите. Гмурнах се във форума и почнах да кълва
.
От изписаното тук, ремонта се очертаваше ...отчайващ. Тъкмо мислех да му откажа, когато дойде с красива Alfa, управлявана от още по-красива "кака"
. Как да му откажеш..... ще помагам няма как
. Та реших да видя що е туй "робот".
Криел се някъде под акумулатора "гада". Развих 3-те болта които го държат за кутията, но гада се "хванал" за избирача на скоростите и не се пуща
. Оказа се , че имало скрит болт(шестограм 8mm) от към подкалника.
Вътре се бърка с 6мм и се развива и той.
Вече му откачих "ръчичката" с която сменя скоростите и е готов да го сложа на операционната маса за пълна дисекция
.
Почвам да развивам де що има болтче и да свалям клапани и датчици.

От изписаното тук, ремонта се очертаваше ...отчайващ. Тъкмо мислех да му откажа, когато дойде с красива Alfa, управлявана от още по-красива "кака"


Криел се някъде под акумулатора "гада". Развих 3-те болта които го държат за кутията, но гада се "хванал" за избирача на скоростите и не се пуща


Вече му откачих "ръчичката" с която сменя скоростите и е готов да го сложа на операционната маса за пълна дисекция

Почвам да развивам де що има болтче и да свалям клапани и датчици.

само след минутка вече съм напълнил една кутийка с карантии 



Остава само алуминиевата отливка (корпуса), с хидроцилиндъра на "робота" (Другият е в засният капак , който е вече свален, но нещо се скри от фотосесията
)



Махаме зегерките и вадим единият хидроцилиндър.Вътре са с метална подвижна втулка която в случая позира за снимка от дясната му страна.

Уплътнението между буталото и втулката е черното тефлоновото пръстенче в най-ляво. Под него има гумено О-пръстенче. Процепената тефлонова втулка е просто водач.

Уплътнението между буталото и втулката е черното тефлоновото пръстенче в най-ляво. Под него има гумено О-пръстенче. Процепената тефлонова втулка е просто водач.
Уплатнението между подвижната метална втулка и цилиндъра остава в корпуса.

Отново е тефлонов пръстен, върху който е надянат гумен О-пръстен за херметизация към корпуса.
Остава голият корпус.

Май пропуснах да кажа, че първо се сваля задният "капак" с вертикалният хидроцилиндър и се маха вилката. 

Ето един "комплект" уплатнение , но това вече е от другият (вертикалният) хидроцилиндър.


Виждате, че нещата са конструктивно "добре" измислени. Когато тефлоновите уплатнения на хидроцилиндрите опуснат, маслото се събира в корпуса където е вилката (по-горната снимка). Ако бяха дупнали една дупка в корпуса какво щеше да стане а ? Ами маслото щеше да облива кожуха на кутията и Вие щяхте да псувате , че карате алфа. Хората са направили едно каналче(видно на снимката), през което хидравличната течност минава покрай избирача на скоростната кутия и отива къде...? Ами в нея рабира се
.
Така отвън всичко е чисто и спретнато, а Вие псувате, чак когато сринете скоростната кутия поради влошеното й мазане
.
Хубаво , но при нас нямаше голяма загуба на масло. Че текът тия тефлони текът, ама чак пък да изтича дебита на помпата... май не се връзват нещата.
. Да не би пък помпата да не вдига налягане ? Кат ще е гарга да е рошава.
Отварям помпата

ъъъъъъъ, тук май всичко е наред.
Остана какво???? Ами електромоторчето . Шансовете ни за намиране на сериозната повреда намаляват.
То се отваря с чука и мамата
яяяя, каква гледка се откри ....

Това май не е черен хайвер

Така отвън всичко е чисто и спретнато, а Вие псувате, чак когато сринете скоростната кутия поради влошеното й мазане

Хубаво , но при нас нямаше голяма загуба на масло. Че текът тия тефлони текът, ама чак пък да изтича дебита на помпата... май не се връзват нещата.

Отварям помпата

ъъъъъъъ, тук май всичко е наред.
Остана какво???? Ами електромоторчето . Шансовете ни за намиране на сериозната повреда намаляват.
То се отваря с чука и мамата

яяяя, каква гледка се откри ....

Това май не е черен хайвер

хмммм , едната четка нещо липсва


Колектора на ротора е "леко" плачевен


За водата (и лайната) която е влизала някога вътре трябва ли да споменавам ??? 

Искам да подчертая , че двигателчето го пробвах на 12V. Без натоварване въртеше като ново. Преди да разглобя "робота" датчика за налягане (синият кабел) даваше около 3,75V , което според характеристиката му , ще рече около 55bar.
Утре ще меря сферата, и ако изсфирясал азота, щв й се види голят задник на телефона.
Ще почвам и да подменям части и да сглабям, по простата причина , че вече няма какво да се разглабя
Обещавам подробна снимкова колекция. Ако и колата накрая тръгне, темата може да остане. Ако не тръгне, модераторите да я затрият..
(Ама то май току виж станало обратното ...знам ли
)


Искам да подчертая , че двигателчето го пробвах на 12V. Без натоварване въртеше като ново. Преди да разглобя "робота" датчика за налягане (синият кабел) даваше около 3,75V , което според характеристиката му , ще рече около 55bar.
Утре ще меря сферата, и ако изсфирясал азота, щв й се види голят задник на телефона.

Ще почвам и да подменям части и да сглабям, по простата причина , че вече няма какво да се разглабя

Обещавам подробна снимкова колекция. Ако и колата накрая тръгне, темата може да остане. Ако не тръгне, модераторите да я затрият..
(Ама то май току виж станало обратното ...знам ли

Comment